Chauffeur gevraagd - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Chauffeur gevraagd - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Chauffeur gevraagd

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

24 September 2011 | Australië, Port Douglas

Gister dus de auto opgehaald. Ik vind het nog helemaal niets om hier te rijden. Doodeng.ZOo zat al vrij snel ongewild op een baan van linksaf, dus moest ik wel linksaf. Ja hoor, ik ga de bocht om en stond mooi aan de rechter kant van de weg.
Ben naar de skyrail gegaan net buiten Cairns. Kon ik mooi ff oefenen, pff, gespannen en met zweet in de handen achter het stuur.
Ben met de skyrail, soort kabelbaan, 7,5 km over de toppen van het regenwoud gegaan. Twee keer een stop onderweg. Bij de eerste kon je een wandeling maken daar hoog door het regenwoud. Interessant werd het pas wanneer je het rondje met de ranger meeliep. We hebben nog een python gezien, t beestje lag lekker te chillen. Bij de volgende stop kon je wandelen naar een aantal lookouts met een schitterend uitzicht op de Barron falls. (waterval). Vervolgens weer in de skyrail gestapt en die eindigde in Kuranda. Een, erg toeristisch, dorpje midden het regenwoud. Vanuit daar, na wat rond wandelen, terug met een historisch treintje. Tijdens deze anderhalf uur durende rit aan de praat geraakt en genoten van het uitzicht in het woud met een Hongaar uit Mackay. Hij zou vandaag samen met zijn neef, net als ik, naar Port Douglas.
Terug naar Cairns ging het wel redelijk met mij en het verkeer.
Vanmorgen, na vier nachten motel, richting Port Douglas vertrokken. Wat een drama weer, echt wennen is dit. En links rijden en een automaat, rij geregeld te veel naar links. De route moest schitterend zijn geweest, mooie bochtjes langs de schitterende kust. Nou ik heb niets gezien. Alleen geprobeerd de auto tussen de strepen te houden en me niet te opgefokt te voelen met dat 'croc' tour busje die me aan de bumper hing.
Help! Ik heb een chauffer nodig!
Ik heb mijn bestemming bereikt, de vrouw bij de receptie vond dat ik eerst maar even relaxed moet worden. Daar is deze locatie uitermate geschikt voor, lijkt mij. Vanaf mijn bed heb ik een mooi tropisch uitzicht. Horen voor de deuren, allerlei gezang en geschreeuw van vele tropische vogels. Die leven in vrijheid en hier zit de mens in volière.
Heb net heerlijk gegeten, ja er zit een bistro bij dit nette hostel, met mijn kamergenote, Anne, uit Nieuw Zeeland. Zij gaat morgen duiken, er is hier ook zoveel te doen. Ik ga morgen es op het strand kijken. En dat met dat autorijden wordt hopelijk wel beter want ik heb nog zo'n 2000 km te gaan. En ze raden me aan om hier vandaan het eerste stuk door het regenwoud en een stuk Outback te gaan. Moet er nog wel even moed verzameld worden, volgend de receptie dame "don't worry, komt helemaal goed" . Wel grappig, toen ik hier gister naartoe belde om te reserveren, bleek de vrouw Nederlands te zijn. Toen ik in Kuranda de man achter het loket van het station wat vroeg, vroeg hij waar ik vandaan kwam. Dacht nog bij mezelf wat kan jouw dat wat schelen, maar de beste man hoorde aan mijn accent dat ik uit Nederland kwam. Zelf sprak ie ook Nederlands. Best vreemd om op onverwachte momenten ineens over te schakelen op nederlands.

Trusten


  • 24 September 2011 - 19:56

    Feikje:

    Hey B,

    Geweldig man! En dat links ryden gjit zeker wol wennen, eerst idd it swit tusken de bilnaad, maar mast straks in nl wer wenne oan it rjochts ryden.
    Have fun!

    Feikje

  • 25 September 2011 - 15:55

    Joanne:

    Hè Betty, leuk die verslagen van jou!!! Het klinkt helemaal geweldig. Geniet er nog even van!! Xxxx joanne

  • 25 September 2011 - 16:21

    Hanny:

    Hé topper! Je bent goed bezig. Nu even lekker chillen en daarna weer on the road. Komt goed! Blik op oneindig en gaan. tot snel op skype. Liefs van mij.

  • 25 September 2011 - 19:29

    Jeannet:

    Jeetje, doe je wel voorzichtig, we willen je graag weer heel thuis zien komen. Wat klinkt dat ook mooi, van die tropische vogeltjes. Je verhalen zijn leuk om te lezen. Lekker genieten.
    Liefs, Jeannet

  • 27 September 2011 - 14:14

    Wim:

    Gewoon achteruit rijden. x

  • 27 September 2011 - 16:01

    Ami En Tietsy:

    Hier een Groet van je buurvrouwen,
    Wij hebben je retsverslag gelezen,
    Schitterend!!! Ik zit bij Ami en we denken aan jou.
    Als je wee hier op OnswDijk zit, mot je, in dr donkere winteravonden een geniale boel lezen. Het is over Australia: Paradijs Verloren vn cees Nooteboom , zegt Ami.
    Niu is het zonneje elche dag hier ook !
    Lievjes, love and kisses, van Tietsy en Ami.

  • 27 September 2011 - 16:06

    Aly:

    Hey Betty

    Te gek is het daar als ik het allemaal zo lees, geweldig meid, geniet ervan.
    En dat links rijden, dat heb je zo onder de knie.

    Liefs Aly XXX

  • 27 September 2011 - 16:28

    Pieter:

    heu betty dus ut linksriden mat nog wot wenne,of ben de dyken net breed genog, dan is der toch nog san genog,olle romte lieket mei ha ha.of is ut gjin untspanning.de tiid gjit wol vlug om tink.nog een protte wille gr pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 33202

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: