Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

23 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Brisbane

Vond er in het begin niet veel aan. Groot, saaie gebouwen.
De tweede dag zat ik in de bistro te eten dacht ik een bekende te zien. Ja hoor, later kwam ik dr weer tegen, mijn didgerido vriendin uit Airlie beach.
Ook het stel uit de uk, die mee waren naar Fraser Island kwam ik hier weer tegen, ook trof ik hen in Noosa. Nu zal ik ze niet meer treffen want ze zitten inmiddels in Nieuw Zeeland. (je zal er binnenkort maar heen gaan). 
Schijnt daar erg mooi te zijn en iets minder groot, Ting uit Taiwan snapte niet dat ik helemaal naar Australië kom en dan niet naar Nieuw Zeeland ga. Zit wat in, maar dan moet je nog een paar weken hebben. Een volgende keer misschien. Er zijn nog veel meer mooie plaatsen op onze aardbol. 
Donderdag een beste wandeling gemaakt langs de brisbane river, langs het aangelegde strand en lagoon. Mooie manier om te chillen in zo'n stad. Verder door the botanic garden, door de stad. Bijna zes uur onderweg geweest. In dat park zijn ze aan het bokstrainen, yoga, mensen in nette kantoorkleding met gympies aan te hardlopen, mensen in hun net overhemd en nette broek languit in het gras. Bij ons zijn we lang zo relaxed niet. 
Vandaag (vrijdag) is er iets meer zonneschijn.  Dus vandaag even bij de lagoon op het strand gelegen ik moet nog even wat bijkleuren voordat ik naar huis. (ook toevallig dat het de laatste dagen wat minder zonnig was)
Voor zaterdag heb ik mezelf nog op een dagje uit getrakteerd. Naar the  Goldcoast en de zee nog eens op om te zien of er nog een paar walvissen zijn. Het seizoen is bijna afgelopen, dus maar hopen dat er nog een paar zijn.
Verder niets meer op het programma. 

The Goldcoast: druk, huge buildings. Eerst een stuk over een rivier gevaren voordat we op zee kwamen. (leuke optrekjes hier, met een privé helikopter voor de deur bijvoorbeeld).  Op de boot verkochten ze meteen pilletjes mocht je zeeziek worden, ja hoor ze bedenken ook wat. Zo wild zal het wel niet gaan. Maar eenmaal op zee, phoe, de boot klapte op de golven, zoiets nog nooit meegemaakt. Je kon de hele tocht niet staan en je niet vasthouden. Wanneer de boot "stil" lag in de buurt van de walvissen ging het wel een beetje , dus erg moeilijk om rustig foto's te maken. De   walvissen lieten zich zo nu en dan wel zien door uit het water te springen. Deze tocht was alleen een ochtend en de vorige was toch echt mooier zoals ik al had verwacht. Maar wel een leuk tijdverdrijf. In de middag nog even op het strand van surfersparadise gelegen en ja hoor, het gaat zes weken goed en nu toch nog iets verbrand. In de avond nog even gezellig met een groep lui op het dakterras gezeten. 

Zondag nog maar voor de laatste twee dagen een kamer voor mezelf geboekt, even wat privacy. En dan binnenkort me maar klaar maken voor de lange reis terug. Heb nu ook wel weer zin om naar mijn huisje op de diek te gaan. (oh en aan kip van kreijn, broccoli met geraspte kaas, gebakken aardappeltjes, calve mayonaise,
 mijn eigen bed, eigen douche, bad, slapen en nog veel meer).

  • 23 Oktober 2011 - 11:10

    Wim:

    Hee zus.

    Nog ff genieten.

    tot over een paar dagen.


  • 23 Oktober 2011 - 12:52

    Titia And Ruby:

    Hoi Betty!
    Wij winse jou een hele goeie rais naar huus, want het eand fan elke rais is het pad werom. See you soon, oant sjen, Tietsy , Ruby and Ami.

  • 23 Oktober 2011 - 20:40

    Anita:

    Hee Betty
    T zit er bijna weer op.
    Hele goeie reis terug en we horen binnenkort weer

  • 24 Oktober 2011 - 14:25

    L & R:

    Hoi Betty,
    Goeie reis en oan't sjen! Groetsjes, L & R.

  • 24 Oktober 2011 - 17:46

    Pieter:

    en net te verjitten brunne beane mei spek en mayo en mosterd,ha ha dus wol nij utsin hoen,nog mar een goeie reis werom gr pieter

  • 24 Oktober 2011 - 17:57

    Jeannet:

    Hoi Betty,
    stond in m'n agenda dat je woensdag weer terug komt, weet niet of dit nog klopt. In elk geval alvast een hele goede terugreis gewenst. See u soon!

    groetjes, Douwe en Jeannet

  • 25 Oktober 2011 - 10:47

    Maril Bobby& De Rest:

    Hey topper,
    Genoten van al je reisverslagen en foto's! Helaas zit ut er bijna op... Wensen je een hele goede terugreis en zijn benieuwd naar al je verhalen van dit geweldig stoere avontuur! Ben dat lege buro naast me nu inmiddels wel eens zat! ;-) Dikke tuut van Marille, Bob & kids en uiteraard ook van Gerard en Friso!

  • 25 Oktober 2011 - 12:27

    Aly:

    Hallo globetrotter,

    Een goeie terugreis, en hopelijk heb je niet veel last van een jetleg....

    Tot gauw meissie,
    Aly en de rest XXX.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 33180

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: