Whales - Reisverslag uit Tin Can Bay, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Whales - Reisverslag uit Tin Can Bay, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Whales

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

14 Oktober 2011 | Australië, Tin Can Bay

Whale watching

1 van de dingen waar ik het meest naar uit heb gekeken.
Heeft het aan mijn verwachting voldaan? Ja, zeker weten en meer dan dat.
Ben die maandag meteen gaan whale watchen. Aan boord van een catamaran, slechts 11 gasten en twee bemaningsleden. Helemaal super! Er zijn tours waar 80 tot 130 personen mee kunnen.
We waren de haven net uit en we zagen al een dolfijn voor ons, daarna een huge zeeschilpad. Ik dacht dat het wat hetzelfde zou zijn als toen in de Dominicaanse republiek. Allemaal boten jagen op een walvis. Maar zo ging het niet, veel meer relaxed dit keer. Een moeder whale met dr kalf. Rustig dobberend in the Coral sea. Wij "a tea with the whales". Daarna weer verder en de whales waren zeker aanwezig. Mooi spektakel om te zien hoe de walvissen uit het water komen en zich weer op het water laten vallen. Later zwommen ze onder de catamaran door en er bij langs op slechts een meter afstand, ook dan pas zie je hoe groot die beesten zijn. Echt helemaal geweldig deze dag. Later een lunch gehad aan boord en nog wat walvissen zien spelen. We zijn nog op een eilandje geweest en bij Fraser Island langs gevaren.
Een dag die voorgoed in het geheugen staat gegrift. Ik wou misschien nog een keer gaan, na Fraser, maar wat als het dan niet aan de verwachtingen voldoet, het minder spectaculair is?
 Cassandra, de eigenares van dit motel, is vandaag naar Hervey geweest om te whale watchen. Ze heeft vast een geweldige dag gehad. Vanuit Brisbane misschien nog maar een keer, maar met een lagere verwachting. Hervey is hiervoor the place to be.