Explosieven check - Reisverslag uit Cairns, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Explosieven check - Reisverslag uit Cairns, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Explosieven check

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

23 September 2011 | Australië, Cairns

Ja hoor, op 1 van de kleinste vliegvelden in Australië wordt mevrouw Krol eruit gepikt voor een explosieven  check,  ik zie er natuurlijk ook heel gevaarlijk uit! De beste man heel serieus, welke taal ik sprak, dutch. Nou in die taal had ie dan geen tekst, maar ging ervan uit dat ik ook wel Engels kon lezen. Nou bla bla en dit en dat.. wanneer ik niet mee zou werken.  . zus en zo.. kon als niet prettig worden ervaren... Shit, wat voor check wordt dit, dacht ik bij mezelf. Maar goed, ik stond daar en kon er toch weinig aan doen. Dus gaf het papier terug en zei dat ik wel mee zou werken. 
Hij ging met een apparaatje door mijn tas en langs mijn schoenen en broekzakken, die ik niet had. Toen werd ie wel jofel, de meeste vrouwen hebben geen broekzakken en toch moest ie de broekzakken controleren. Peanuts, ik mocht weer verder.
 Hoe lang de reis naar Cairns  heeft geduurd, ik heb geen idee. Er kwam weer een half uur bij of af? Heb de hele reis met een gast uit Perth gekletst, die ging voor zijn werk naar nieuw gunea/papua. Naar de middle of niets, leven in een kamp. Goud zoeken. Lokale bevolking te vriend houden en werk verschaffen. Was  dus zomaar in Cairns en nog steeds niet in mijn boekje gelezen. 
Zit momenteel in een motel bij Cairns, even geen hostel. De was is inmiddels gedaan. Een heerlijk bed, een bad. Cairns even in geweest. Liep op een gegeven moment onder een boom, een kabaal dat het was, ik kijk omhoog hangt die boom vol met flying foxes. Ietsje groter dan de welbekende vleermuizen. Had in Sydney in het donker wel vaag 1 gezien, maar dit was wel heel apart. Bij de kust van Cairns wel strand, maar helemaal leeg, wel vlak ervoor gaat de straat ineens over in een zwembad/zoutwater lagoon is het geloof ik en mensen fitnessen op de boulevard en backpackers koken er hun eten. Ietsje anders dan een stad in Nederland. Ik heb vandaag een auto geregeld, die kan ik morgen uit het centrum halen, dus morgen er even op uit. En je mag het wel weten, ik zie  er eigenlijk behoorlijk tegen op om hier te rijden. Links van de weg en ik vind t ook redelijk druk op de weg. Maar even voorzichtig. 
Overmorgen maar weer een hostel opzoeken, dit is wel even lekker maar in een hostel tref je meer mensen en hoor je meer tips over wat wel en wat niet te doen .

Groeten

Ps: bedankt voor jullie reacties, erg leuk!!!

  • 25 September 2011 - 12:58

    Titia And Ruby:

    Hoi Neighbour!
    Nou jou beleve heel wat, in é raisferslagen te lezen. Het links rijen is wel wat een poepetoer fine jouw, Wij hadden der in Ierland gien lijen met, maar wij waren dan ok op é fiets. Wij wense dij nag een genoeglijke tied,!!!
    groeten fan alle minsen fan ons strekie Droevendal.
    tietsy en Knierke !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 33199

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: