Port Douglas/Cape Tribulation - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Port Douglas/Cape Tribulation - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Port Douglas/Cape Tribulation

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

28 September 2011 | Australië, Port Douglas

hoi,

Het is nu ... eeuuh.. woensdagmiddag. Ik zit nog steeds in Port Douglas. Het begint hier wel te wennen en zou nog wel langer willen blijven. Een goede kamer, vanuit bed een tropisch uitzicht, met tot het donker wordt schreeuwende papagaaien en zingende andere volgels, de auto staat voor mijn deur onder de carport. Eten is goed.
The beach, 4 miles beach, is 5 minuten lopen vanaf hier. Je moet dan wel weer door de bush en dan kom je uit op het strand. En zooo mooi!! Het lijkt net "Lost". Hier en daar komen de mensen uit de bush vandaan.
Aan het geritsel ben ik nog niet helemaal gewend, onder andere is het een bush turkey. Maar voor de rest, geen idee. In de vroege morgen is het hoog tij en lekker druk op het strand, iedereen gaat lekker wandelen of joggen of fietsen. Maar nog steeds heel veel ruimte, je kan je niet voorstellen dat je in nederland in de file moet staan om naar het strand te gaan en dan ook nog slechts een meter van je buurman of buurvrouw ligt. Dit is veeeel beter. Lekker vroeg wandelen hier dus, want dan is het weer nog een beetje aangenaam, rond twaalf is het heel rustig op het strand, veel te heet. En dan te bedenken dat het hier net voorjaar is. In de zomer is het te warm. (in de zomer zwemmen de locals hier ook niet in zee, de temperatuur van het zeewater loopt dan ook op tot boven de 35 graden, dus aan zwemmen geen verkoeling).
Eergister heb ik een tour gedaan naar Cape Tribulation in het Daintree Forest. Nog meer naar t noorden. Hier komt het regenwoud, het oudste regenwoud ter wereld, uit bij zee. "Where the rainforest meets the ocean". Eerder die dag zijn we wezen varen op de Daintree River, op zoek naar krokodillen. We hebben er slechts 1 gezien, niet echt spectaculair. Maar goed je weet dat er zat zijn, je moet op de oever dan ook niet binnen vijf meter bij de rivier komen. Te link.
Het nadeel van zo'n tour is dat je overal maar heel even de tijd hebt. Na de lunch kon je volgens deby, de gids tevens chauffeur, mooi ff zwemmen. Wel werd uitgelegd dat je alleen de zee in mag wanneer 1: het water helder is en je de bodem goed kunt zien. 2: je wel met je voeten goed heen en weer over het zand moet bewegen zodat een een of ander gevaarlijke vis die je niet ziet in het zand, weg gaat wanneer je maar goed beweegt. 3: je niet op stenen moet gaan staan, is namelijk een vervelende vis die op een steen lijkt. Oh en er zitten saltwater crocs, vandaar dat het water helder moet zijn en je ze eventueel kunt zien.
Nou ik zou zeggen ... Zwemse!!!
De tijd die je hebt is immers ook te kort. We hebben weer een bushwalk gedaan. Degene die het meest enthousiast is, is deby. Alles is "Realy GREAT" of "Amazing" of "So COOL". I like it SO much. Die Gidsen zijn allemaal zo overdreven enthousiast, allemaal zoals die Steve Irwin. (ofzo). Maar ik denk toch dat ze het echt menen en dat ze zo dol en trots op hun land en natuur zijn. En dat kan ik me heel goed voorstellen. Het is ook een prachtig land. Ik dacht dat het ook alleen maar zand was maar dat is het dus zeker niet. Later die dag nog bij Mossman Gorge geweest. Ff stukkie lopen, foto maken en hup weer terug de bus in.
Oh ja en we zijn nog in een park geweest met dieren die zijn opgevangen en verzorgt en dus niet terug kunnen de wildernis in omdat ze te veel zijn gewend aan de mens. Dit zouden ze niet overleven dus moeten ze daar blijven en zo kan de tourist toch krokodillen, slangen, dingo puppies, spinnen bekijken en kangaroes voeren etc etc.
Was weer een lange dag. Maar wel de moeite waard.

Gister weinig gedaan, dit is een lekker plekje om te chillen. Wel wat aan t zoeken geweest waar ik nu heen zal. Ben er nog niet echt over uit. Ik denk dat ik toch maar richting zuiden ga bij de kust langs. Zag dat ik nog maar 28 dagen heb en moet nog veel bekijken en bijna 1900 kilometer afleggen. Hier en daar wil ik vast ook langer dan 1 dag blijven. En op naar de walvissen. Ze zijn hier niet meer maar i will catch up with them volgens Deby.
De was zit nu in de wasmachine en zal zo wel klaar zijn. Wassen is echt wel nodig, want je kunt zovaak douchen wat je wil maar binnen no time zweet je weer.
Ik ben niet eens bij het Great Barrier reef geweest. Voor de namiddag maar een Sunset trip geboekt, want je moet hier toch wel even het water op. Anne, de kamergenote uit Nieuw Zeeland, gaat ook mee. Moet nog even slaapplaats voor morgen zoeken en reserveren, kan ik de tom tom ook vast ff instellen, voor je het weet is het weer morgen....

tot Later maar weer!!!

PS: Sorry! Foto's plaatsen lukt hier niet!

Die sunset cruise was een goede zet. Heerlijk zeilen op een catamaran, zwoel muziekje op, een glas witte wijn en een mooi uitzicht, heerlijk. Weer een goed afscheid van een onvergetelijke plekje in Australië. Nu even eten in de bistro, morgenochtend nog even een wandeling op 4 Miles beach, spul in de auto gooien, sleutel inleveren en op naar Mission beach. Heb daar een bed gereserveerd bij Scotty's beach house.
Toedels

• 28 September 2011 - 12:50

Pytsje:

Hoi Betty,
    fijn dat je weer even een verslag geschreven hebt blijven we goed op de hoogte van je reis!
    Zo te lezen gaat het goed met je hopelijk kun je alles bekijken wat je voor jezelf gepland hebt.
    Jammer dat je geen foto's kunt plaatsen komt vast later wel in orde.
    Hier alles oke mooi weer kunnen lekker buiten zitten hele dag zon!ja ja en dat in eind september.
    Dikke kus goede reis en voorzichtig rijden hoor!

• 29 September 2011 - 10:15

Jeannet:

hoi Betty, wat is het toch leuk om je reis zo te kunnen volgen. Net of we op je schouder meereizen. Ik dacht net dat het voor je zelf ook heel leuk is om later je verslagen terug te lezen, dan herbeleef je de reis weer. Kan me voorstellen dat je toch niet for a swim bent gegaan, zijn nogal wat risico's. Succes met de trip. Groetjes Jeannet

• 30 September 2011 - 20:26

Wim:

Hee zus aan de andere kant vaan de wereld is een jochie geboren! en hij heet Deyon Levi we noemen hem Deyon. kus van je broer.