Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Alice Springs

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

20 September 2011 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal,
Even een snel verslagje uit Alice.Internet is hier niet zo snel als bij ons.
Ben zaterdag van sydney naar Ayersrock gevlogen, daar twee nachten gebleven en de Uluru bekeken en routes gelopen. Gister met de AAT king (doet aan bus transfer en tours) eerst een tour naar de Kings Canyon, een route gelopen door de vallei van dat gebied, dacht laat ik nu maar een minder zware hike doen. van daar met AAT doorgereisd naar Alice Springs. De meeste mensen die ik heb ontmoet hadden al verteld dat er in Alice niets te beleven is. Maar goed, ben hier nu toch dus dan ook maar naar Alice.Toen ik hier gisteravond kwam was ik uiteraard weer lekker vermoeid.
Inderdaad reizen is moe worden op eigen kosten. Er werd mij aangeraden om niet te ver te gaan lopen in het donker want dat is hier niet veilig, vanwege de dronken Aboriginals die hier rondlopen. Er lopen hier alleen maar Aboriginals rond. maar ik moest toch wat eten hebben, dus moest er wel even uit.. plok plok plok klonk het overal om mij heen, ik dacht wat is dat toch?Ik eens goed om mij heen kijken voor zover dat mogelijk was in het donker.. Allemaal dikke vieze zwarte torren.. brrrr... Honderden en maar hopen dat er niet 1 op mij valt..Wel dus...Whaaa... en kakkerlakken zag ik lopen op straat... Wou hier meteen weer weg.. Ik heb dus net maar een ticket geboekt voor een vlucht vanmiddag naar Cairns. Maar weer op naar de bewoonde wereld... Deel nu een kamer met een meisje uit Japan.. Een nederlander heb ik hier nog niet gezien/ontmoet...
Verslagen van Ayersrock komt nog. Heb wat gemaakt op mijn I-Pod en hoop dat te kunnen kopiëren naar deze site maar dat wordt m later pas. Foto's op deze site zetten lukt ook nog niet. Zie nog wel even een keer of ik dat voor elkaar kan krijgen.. Moet gaan mijn internet tijd is bijna op en moet mijn ticket nog printen...
Liefs uit de Outback

Zo, nu weer online op mijn i-pod. Heb net de sleutel ingeleverd, tas in de bagage opslag gegooid want de vlucht is vanmiddag pas. Even een broodje gegeten. Moet zo nog even slaapplaats boeken voor vanavond. Ik denk dat ik maar even een paar dagen vakantie neem. Heb in een week tijd ook al heel wat gedaan en gereisd, ben best moe, er is ook zoveel te doen, al mijn kleding is vies dus er moet ook nodig gewassen worden. Ik wil gewoon ff slapen, zit te denken aan lekker een kamer voor mezelf, kan al de rotzooi even uit de tas.
En wanneer het in dit tempo doorgaat kan ik volgende week wel weer naar huis, goedkoop is het hier nu ook niet echt. Pizza 20 dollar, wijntje 8 nogwat. Al twee binnenlandse vluchten en een dure busreis gehad. Maar even rustig aan, heb nog tijd zat.
Moet nog ff plek zoeken voor vannacht, tekst proberen te kopiëren, heb trouwens nog steeds geen bevestiging van mijn vlucht via e-mail hoop maar dat dat goedkomt en dan wil ik Alice nog even in, ben er nu toch.
Later!

Zo Alice even in geweest, niet erg bijzonder dit stadje in de dessert, zoals mij door verschillende mensen al was verteld. De torren zijn in iets mindere mate aanwezig dan wanneer het donker is, ook komen ze overdag niet met bosjes uit de lucht valen. Na een korte wandeling kon ik mooi even wat verslagen plaatsen. tevens mailde het motel die ik voor de komende twee nachten heb geboekt voor informatie, internet we kunnen niet meer zonder. Alhoewel ik zonder de lonely planet, 'de' reisbijbel, ook niet kan. Daar staat toch echt alles in wat je nodig hebt, mocht je geen internet hebben.
Moet gaan , moet naar the airport .

Tot in Cairns

  • 20 September 2011 - 05:32

    Anna:

    Fekansje halde yn Australie is hurd wurkje....
    Bedankt dast us op 'e hichte haldst!
    Groetsies Anna xx

  • 20 September 2011 - 18:08

    Maaike:

    He Betty!

    Jemig, wat hasto al folle beleeft yn dyn earste wike! Mar nei al die belevenissen fan dy wurde wy natuurlijk no wol hiel nijsgjirrig nei de foto's! Hopelijk untdekst gau hoest se op'e site krijst. Kinst moai utfine yn dyn 'fakaansje'. En dan mar gau wer fierder reizgje, want die 6 wiken binne straks samar om!

    Maaike (en Jan)


  • 20 September 2011 - 20:17

    Keessie:

    Joehoe kangaroeoeoe,
    Een weekkie onderweg en al aardig wat kilometers aan 't vreten geweest. Goed om te horen dat je je aardig red met de ipod, gsm en internet..... Toch wel handig ten opzichte van het verkreukelijkde kaartje van vroeger die drie weken later aankomt.
    Ben benieuwd naar de foto's.

    Enjoy!
    Kees

  • 21 September 2011 - 16:14

    Mar:

    Hoi meissie,
    we genieten hier enorm van je reisverslagen en volgen je op de voet. super wat je al ondernomen en gezien hebt. kan me goed voorstellen dat t pittig is en je ff rustig aandoet. zet m op, pas op jezelf en goed blijven eten schat. we kijken uit naar je volgende belevenissen.

    Knuf,
    Jan en mar

  • 23 September 2011 - 12:31

    Hilda:

    hey meis, volg je (figuurlijk) op de voet hoor, mooi om te lezen dat het zo goed met je gaat.. thuis maar colums gaan schrijven gaat je super af !! lkr genieten en dikke tuut
    hil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 33194

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: