Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

16 September 2011 | Australië, Sydney

Hoi.
Omdat ik toch een keer fatsoenlijk moet eten heb ik vanavond maar een pizza opgehaald. De jetlag lijkt nu redelijk verdwenen. Afgelopen nacht heb ik weer eens normaal en lekker geslapen. Nu was gister ook een lange dag. Met een groep van achtien mensen uit verschillende landen zijn we de Blue Mountains in geweest. Een erg indrukwekkend stukje natuur. Na ja, stukje, uiteraard een enorm groot gebied waar we maar een stukje van hebben gezien. Diepe afgronden, uitkijkend over een gigantisch regenwoud, zittend op een rand van een afgrond en dat voor een foto. Ik wou me niet laten kennen en dat maak je ook niet iedere dag mee, maar de angst is duidelijk van mijn gezicht te lezen. Ik wist niet hoe snel ik van die rand af moest gaan, de broek was nog schoon gelukkig. Wat voor stomme dingen doe je jezelf ook aan, je hoogtevrees gaat er echt niet van over. Wat wel leuk was dat een andere, Nederlandse, meid met hoogtevrees nu ook niet achter kon blijven. We zijn met een soort treintje langs een afgrond naar beneden gegaan, steil 52 % geloof ik. Daar een wandeling gemaakt, langs een oude mijn. Met een kabelbaan weer naar boven, geen spinnen oid gezien. Later nog een fikse wandeling gemaakt over een niet aangelegde route. De gids had het tempo er best in, eerst behoorlijke afdalingen. Je had niet veel tijd om om je heen te kijken omdat je goed moest kijken waar je je voeten neer zette en dat was maar goed ook want toen ik een keer opzij keek bleek de afgrond niet ver te zijn. Alles unfenced. Dus nog maar beter opletten. Maar toen hebben we uitgerust zittend op een rand met een adembenemend uitzicht en daar doe je het dan voor. Les, de gids, doet dit bijna iedere dag, hij geniet er nog steeds elke keer van. Iedere dag op kantoor ' would kill him', tja! Na de wandeling te hebben hervat, gleden er twee mensen iets uit een 'oe' en een 'oeps' hoorde je dan. Vervolgens hoor je de gids die voorop loopt: 'be carefull, i don't like paperwork'. We kwamen nog langs een prachtige waterval voordat we weer een stevige klim omhoog moesten. Op de terugweg in de verte nog wat kangaroes gespot, dus die zijn er wel in Australië. We waren ook alweer in Sydney, een stad, je kunt het je niet voorstellen. Van oost naar west 70 km en van noord naar zuid 80 km, maar zo anders dan bij ons. We zijn dan ook op een Ferry gezet omdat dat sneller gaat dan in een busje tijdens spits uur. In het centrum konden we afstappen, inmiddels waren de mede touristen van die dag weer ieder zijn weg gegaan. Ik ben bij de harbour bridge en het opera house uitgestapt, hier was ik dinsdag in de namiddag ook geweest en kon dus vandaar wel weer mijn weg naar mijn hostel terug vinden. (nog een half uur met de bus).
Dinsdag heb ik dus het opera house en de harbour bridge bezocht, tja daar moet je een foto van maken anders ben je niet in sydney geweest. Ik had de brug nog over willen lopen, ik weet het, dat is een ' must', maar ik had die morgen al een fikse wandeling gemaakt langs de kust, dus mien voeten dieden zeer. Eigenlijk kon ik geen entree vinden om op de brug te komen, de opgang die ik vond was afgesloten. vond het wel prima zo. Ben die morgen langs een aantal strandjes gelopen. Prachtig, zo mooi. Er loopt een hele wandelroute bij langs. Zo zie je van bovenaf op de baaitjes en de rotsen. Surfers die rustig in het water liggen te dobberen, te wachten op een volgende grote golf en die zijn van tijd tot tijd toch hoog. Een mooi schouwspel. Het zijn allemaal pittige wandelingen want wie denkt dat Sydney vlak is heeft het mis.

Ik moet nu ophouden, het is bijna twaalf uur en moet morgen weer vroeg op. Ik ben nu dus toch maar een dag langer gebleven. Gister was het te laat om nog dingen te regelen, dus ben vandaag wel een poosje bezig geweest. morgenvroeg vlieg ik om 9:45 naar Ayersrock, heb via internet geboekt want veel hulp hoef je hier nu ook weer niet te verwachten, maar hopen dat het goed gaat. Ook kon het hostel geen airport pick up regelen want dat zat al vol. Pas om tien uur. Das te laat. Heb zopas een taxi gereserveerd, kwam er achter dat ik immers een Australisch telefoonnummer heb. Toch echt wel makkelijk, zal het nog wel vaker nodig hebben vermoed ik zo.
Maar goed, tijd om verder te gaan, op naar de Outback. Heb dus ticket geboekt en alvast 1 nacht in Outback Pioneer Lodge. van daaruit maar verder zien. Waarschijnlijk morgenavond sunset bij Uluru(dat steentje). Dan zondag verder reizen via kings canyon naar Alice Springs. dan dinsdag of woensdag per vliegtuig naar Cairns. Ze hebben vast ook internet in de Outback.
Later! Liefs Betty

  • 16 September 2011 - 19:42

    Feikje:

    Ik ben zwaar jaloers... Goeie reis straks naar Ayersrock!

    Lfs Feikje

  • 17 September 2011 - 19:57

    Afke:

    Hoi Betty,

    Wat weer een prachtig verhaal. Reis helemaal met je mee!! Geniet ervan meid!

    Groetjes Afke

  • 18 September 2011 - 12:46

    Titia And Ruby:

    Hoi Betty!
    Nou dou hest al heel wat bekeken in een kort hutsy tied. Wij hope datst mooi weer hest, beter as hier met al die regen. De werkloi waren al weer drok an é gang bij dien huus, ik hou 't in é smizen, Nag een hele goeie tied en wij folge dy. De Heu!

    Titia and Ruby!!!!!!

  • 19 September 2011 - 11:46

    Reintsje En Libbe:

    Hoi Betty,
    Geweldich om dyn reis sa helendal te folgjen. Genietsje der mar fan. Groetsjes fan L & R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 33095

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: