Tied giet snel - Reisverslag uit Tin Can Bay, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Tied giet snel - Reisverslag uit Tin Can Bay, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Tied giet snel

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

14 Oktober 2011 | Australië, Tin Can Bay

Tied giet snel!

Tis nu .... Vrijdag.. Zit voor mijn motel kamer aan een wijntje en chips. Tropisch lawaai van tropisch gedierte om me heen. De buren zitten ook buiten aan snaps en een borrel en hebben mij net even bespoten with stuff tegen  the muzzies. Borrelen doe ik hier niet zo vaak, maar vandaag heb ik een day off. Motelletje, de hele dag wassen. Hopelijk de laatste keer. (net niet, vrees ik). Enne, dat borrelen, we all know, sometimes it takes two to tango!!

Vorig weekend. 
Zaterdag Airlie verlaten en op weg naar Hervey bay. Een tussenstop, na bijna 500 km,  in Rockhampton, stelde niet veel voor maar wel weer een YHA hostel.  (in Sydney is me al verteld, wil je een schoon hostel, ga dan voor YHA). Zelfs tussen die YHA zit een enorm verschil. Maar goed, Rockhampton was maar voor 1 nacht. En hier trof ik een NulAchtenFieftig,  hoe is het mogelijk. We hebben een paar grolschkes gehaald en in het lieuwardes gebabbeld. 
De volgende dag weer een hele poos gereden. (zo , de grote afstanden heb ik gehad). En belandt in Hervey bay. The place of the whales!!!
In een hostel van de yha en nu weer super. No bunks. Ruime kamer. Alleen slechte matrassen. Was als eerste in de kamer en had het voor het uitkiezen. Heb alleen een matras verwisseld omdat het plekje wat ik wilde een erg dun matras had, wil tenslotte wel goed slapen. Hier een  nederlandse dame getroffen die twee jaar in Adelaide heeft gewerkt, en nu weer naar Nederland gaat, maar eerst fraser Island and whale watching. Ik wou eerst rust,  maar je dendert hier gewoon door.  dus de volgende dag whale wathing, een van de mooiste dagen uit mijn leven, wat een geweldig spektakel.  Daarna meteen twee dagen Fraser Island. Alleen maar zand. 
Gelukkig weer dezelfde kamer, eenmaal terug in Hervey bay, en wat denk je welk bed er nog vrij was? Yep, die met het dunne matras. Ben je bijgelovig? Dan is dat een kwestie van, what goes around, comes around. 
Ik raak dat superstitious gedoe juist kwijt hier. Vast Gewoon toeval. 
Die nacht op dat dunne matras zorgde er wel voor dat ik de volgende dag ben weggegaan, je houdt geen rug meer over op die manier. 
Op naar tin can bay of rainbow beach. Eerst door Tin Can Bay gereden en toen door naar Rainbow.  Weer een heel slecht YHA. Vieze kamers, een lekkende kraan, allemaal jeugd, ik zag het echt niet zitten hier. Het even helemaal gehad met dat hostel leven. Maar weer terug naar Tin   Can  bay, hier moest ik toch zijn tenslotte. Vandaar dat het een motel is geworden dit keer. Alleen in een kamer, tv, douche/toilet voor mezelf en geen 
Social talking. Even Bettytijd. 

Vanmorgen vroeg opgestaan. De schipper van de boottocht in Airlie en de dame van the whaletour hebben mij aangeraden om naar Tin Can Bay te gaan. Het staat niet in de lonely planet vermeld en er wordt weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar in de baai van Tin Can Bay komt/komen iedere morgen rond acht uur 1,2 of 3 wilde dolfijnen die hier gevoerd worden. In heel Tin Can Bay kun je wel een kanon afvuren zonder dat er iemand wordt geraakt, maar inderdaad. Ik stond daar met nog veel mensen in die baai, eerst niets te zien en vanuit het niets ... Ja hoor, ineens een dolfijn. We werden van het strandje, tien meter breed, afgestuurd en het dagelijkse dolfijn voeren werd uitgevoerd. Eerst werd de dolfijn bekeken of het in een goed humeur was en daarna werd het ritueel opgestart. Later kwam dolfijn nummer twee langs.  Toch apart dat ze weten hoe laat en waar ze moeten zijn. In een heel jaar  komen ze hooguit twee keer niet opdagen.
 Vijftig jaar terug kwam er een zieke dolfijn in de baai en werd dagelijks gevoerd daar een man totdat hij beter was, maar sindsdien is de dolfijn iedere dag teruggekeerd naar de baai, later met babydolfijn, die ook bleef terugkomen en een maatje mee nam .  etc etc. .
Mooi verhaal.. Morgenvroeg nog maar even kijken en dan door naar Noosa.
Chillen... 
De dingen die ik hier wou zien en doen heb ik gedaan, dus ik ben bijna klaar hier en dan kan ik weer naar Mien huusie op de Diek!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 33167

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: