Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van betty krol - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: bettykrol

Blijf op de hoogte en volg betty

05 Oktober 2011 | Australië, Airlie Beach

Eergister aangekomen in the Withsundays. Schitterende baaien hier. Het hostel zit aan de Espanade, dichtbij een zoutwater lagoon waar ik vandaag in de namiddag ben geweest. T weertje is heerlijk en echt heel druk is het niet. Het hostel zit in een soort plaza, aan de ene kant een tai restaurant en aan de andere kant een Chinees. Hostelgangers moeten tussen beide de trap op in de plaza. Op de begaande grond van de plaza zitten nog allerlei eet gelegenheden en een bar. Op mijn kamer heb ik geen raam of deur naar buiten, maar je bent zo op een groot balkon aan de voorkant.
De eerste nacht had ik een ontzettend aardig en grappige kamergenote, Cathy uit Parijs. We hebben de hele avond zitten kletsen. Ze is hier voor 1 jaar en ze werkt in een dvd fabriek in Sydney. In het weekend in de bediening. Zeven dagen per week, maar is wel nodig want het leven is hier behoorlijk duur. Ze was nu op vakantie met haar zus en zwager. Een Nederlandse jongen uit Noordwijk, die ik in het vorige hostel trof wil hier ook blijven maar heeft geen werk. Ze hangen de hele dag in een hostel rond, vervelen zich en hebben geen geld. Zo veelbelovend is het hier ook niet als je geen werk hebt. Cathy is blij dat ze werk heeft, in Parijs heeft ze een goede baan maar wilde er even een jaartje tussenuit. Daarna kan ze weer terug naar haar werk.
Een jongen uit Korea, die hier ook in het hostel verblijft, heeft drie jaar in Sydney gestudeerd en is ook bezig om een permanente verblijfsvergunning te krijgen.

Gister dichtbij een strandje gevonden wat erg rustig was. Super mooi. Maar t water in? Later kwamen er meer mensen die gingen het water wel in dus ik ook, alleen de voeten. Hoorde ik 1 van die dudes , die met een jetski aan t spelen waren, nou iets zeggen over een croc? Ach het zal allemaal ook wel. Later die dag zei ik tegen de mevrouw van de tour-boekingen dat ik op dat strandje was geweest. Toen vertelde ze dat dat strand maanden geleden een poos afgesloten is geweest omdat er een croc was gesignaleerd.
Voor morgen heb ik een boottrip geboekt naar white haven. Daar moet je geweest zijn, ja ja. Er is zoveel aanbod aan boot tochten. 1,2 of 3 dagen en nachten aan boord. Je ziet door de bomen het bos niet meer. En duur 300/400/500 dollar. Tja dan moet je keuzes maken. Ik ga morgen ook nog niet naar huis (goh, wat vervelend) en wil nog andere dingen doen. Dus eerst maar een dag.
Later



  • 05 Oktober 2011 - 13:06

    Ellepel:

    Ik kijk om de paar dagen wel even op jouw site maar heb sinds jij nog in het vliegtuig zat op weg naar... niets meer geschreven, dus bij deze. Zag dat je alweer op de helft van je vakantie zit, gaat toch wel snel maar zo te zien heb je de eerste helft al behoorlijk veel gezien en gedaan. Stoer hoor met al die enge beesten en die foto op de rotspunt brrr! dat zou ik echt niet durven. Jij hebt in ieder geval mooi weer, het is hier echt herfst aan het worden. Genietze

    ps. de zonnebril staat je goed ;-)

  • 05 Oktober 2011 - 15:26

    Paul Dolk:

    Hee mevrouw Krol van de explosieven check, wat onwijs leuk die verslagen zeg, ben helemaal jaloers. Lijkt me wel wat backpacken, maar Sandra, ik weet het niet. Voorlopig nog niet naar huis, dus lekker genieten. We houden je in de gaten en als je terug komt even bij ons op de bank met een rozeetje en vertellen maar. Veel plezier nog en pas op voor crocs en sharks!!

    groetjes van nummer 238

  • 05 Oktober 2011 - 15:50

    Rommy:

    Hoi meiske,

    Ik heb je verslagen gelezen wat beleef je veel maar wat wil je ook in zo'n groot land. Ik ben er 20 jaar geleden geweest en het roept zoveel mooie herinneringen op. Onvoorstelbaar... Ik zie dat je volop geniet en je hebt nog even te gaan gelukkig! De indian summer in nl is voorbij jammer genoeg en voor morgen is er storm voorspeld dus je zit daar goed. Heel veel liefs en ik blijf je volgen!! Xxx

  • 06 Oktober 2011 - 19:17

    Joanne:

    Hè Betty, leuk die verslagen! En prachtige foto's!!! Ik krijg helemaal zin in mijn reis naar nieuw zeeland! Zaterdag nog vier weken en dan ga ik vliegen. Ik ben het weekend daarvoor in Friesland, misschien de zaterdagavond nog even bijkletsen. Enjoy!!!!
    Xxx joanne

  • 06 Oktober 2011 - 19:18

    Joanne:

    Oh ja, en gefeliciteerd met je neefje!!! Xxx

  • 07 Oktober 2011 - 09:57

    Ingrid Niemendal:

    Hee levensgenieter!!! Kien, wat maak je veel mee en wat zal je genieten!! Prachtige foto's en superleuke reisverslagen!!! Het is een feestje om je zo 'te volgen'. Krijg er zelf ook zin in, whaha. Nou je hebt nog een paar weken te gaan, heerlijk!!!! Groetjes Baukje, Dennis, Romke & Ingrid

  • 07 Oktober 2011 - 10:14

    Afke Hoekstra:

    Hey crocodile Betty !!!!!

    Zo te lezen ben ik niet de enige die jaloers is, want volgens mij zijn we dat allemaal wel. Wat een geweldige verhalen en foto's van je uit het verre Australië, helemaal super!!

    Geniet ervan!!

    Groetjes Afke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 33182

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: