Yosemite valley - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van betty krol - WaarBenJij.nu Yosemite valley - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van betty krol - WaarBenJij.nu

Yosemite valley

Blijf op de hoogte en volg betty

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vanmorgen weer vertrokken richting park. Mm.. eerst een klein oponthoud. Niemand had de lodge waarin ik sliep op slot gedaan, dus ik dacht dan doe ik dat nog even. Bij de deur dacht ik nog, je zal het sleuteltje maar laten vallen en dan zal ie maar net tussen de planken van de veranda vallen. De gedachte was nog niet eens klaar en het sleuteltje was er al tussendoor gevallen. Duh. Er reed net een medewerker voorbij en die heeft het sleuteltje voor mij onder de veranda vandaan gevist. En nog een sleutel, gebeurt vaker dus.
 Na een aantal miles in het park stond het stil, er lag op de andere weghelft een auto op de kant. He flipt over. Hoe de bestuurder dat voor elkaar heeft gekregen. Het heeft al met al een hele poos geduurd voordat alle hulpdiensten weer weg waren. Druk, heel erg druk in de vallei. Bij de upper en lower falls waren alle parkeerplaatsen vol.. even naar een supermarktje geweest, overal was t druk. Moet weg hier.
 Ben toen naar de Bridalveil waterval gereden, hier kon ik de auto wel kwijt en kon ik een stukje lopen om het wat van dichterbij te bekijken. Ook weer schitterend! Was redelijk optijd weer terug en ben nog maar naar mariposa gereden. Had erover gelezen en inderdaad een leuk dorpje. De tank eerst weer vol voor morgen. Vervolgens door het dorpje gelopen. Net een dorpje uit een western. Schattig. En op de hoek een pizza factory. Heerlijk, het eerste eten wat goed smaakt hier. Die Amerikanen weten niet wat lekker eten is. Ik eet mijn pizza nog ff op...
Weer terug op het resort, nog steeds behoorlijk warm, 99 degrees, was ik van plan   om nog naar de swimming hole te gaan. Het was al wat schemerig en het pad leidde het bos in. Een bord met daarop: watch for poison oaks and wildlife.  It's your judgement to turn back when feels unsafe.. Na laat ik het maar niet doen en een biertje halen instead. Terwijl ik aan een biertje zat hoorde ik een vrouw uit Australië mensen vertellen dat ze met haar kind naar the swimming hole was vanmiddag en gegrom hoorde. Een beer.. Ze hebben maar niet gezwommen. Een medewerkster hier vertelde haar dat er ook sporen zijn gevonden onlangs. Ze zijn er dus toch.

  • 08 Juni 2016 - 18:19

    Aly:

    Deze dag even anders gelopen dan gepland....dat hoort er ook bij meiske....maar toch weer wat moois gezien........behalve die beren dan maarja je weet wat je moet doen.
    Keep going
    Liefs Aly en de rest. Dikke Smok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 33101

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: