Highway 1 - Reisverslag uit Solvang, Verenigde Staten van betty krol - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit Solvang, Verenigde Staten van betty krol - WaarBenJij.nu

Highway 1

Blijf op de hoogte en volg betty

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Solvang

Vanmorgen vroeg vertrokken want ik had aardig wat miles voor de boeg vandaag. De highway 1 is een prachtige route langs de kustlijn van Californië met heel veel plaatsen waar je kunt stoppen om te genieten van het uitzicht. In het begin stop je bijna overal, maar op die manier kom je er nooit natuurlijk.  Het eerste stuk door de Big Sur reed ik voornamelijk in de wolken. Later klaarde het weer wat op en werden de uitzichten steeds mooier. Op een mooi plaats, in het whale watch café, een lunch gehad. Ik denk dat ze hier af en toe de walvissen vanaf de kust kunnen zien. In Piedras Blancas gestopt. Hier ligt een grote kolonie zeeolifanten. Echt honderden, geweldig om te zien. Oké die drie in Harderwijk zullen wel niet zo stinken als die honderden op het strand, maar toch zie ik dit liever. Doorgereden naar Morro Bay een pittoresk vissersplaatsje met als kenmerk een grote rots vlakbij de haven. De Morro Rock. 20 kilometer verderop lag Pismo Beach. Nadat ik, na wat rondjes rijden, eindeijk een parkeerplaats had gescoord, ben ik daar de grote pier op gewandeld. Dit is pas een pier, ongeveer 400 meter lang. Je ziet de surfer-dudes van dichtbij, een pelikaan op het eind van de pier die totaal niet bang is voor mensen, het strand en de kustlijn zie vanaf de zee en als toetje zag ik nog een paar dolfijnen voorbij komen. Wat heerlijke plek om even te wandelen.
Daarna doorgereden naar Solvang, een stukje Denemarken in Californië. Ik ben uitgestapt en na vijf minuten ook weer ingestapt, het was een lange dag en had geen puf meer. Dus ben naar het motel gegaan, dichtbij Solvang. Morgen weer een dag....

  • 13 Juni 2016 - 11:16

    Aly:

    Prachtig daar.........wat zal dat een rust in je geven...........
    Liefs Aly en de rest. smok smok.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

betty

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 33080

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 23 Juni 2016

Betty goes het Wilde Westen

10 November 2013 - 22 November 2013

USA New Orleans/Florida

11 September 2011 - 26 Oktober 2011

Australië

Landen bezocht: