Tioga pass - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van betty krol - WaarBenJij.nu Tioga pass - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van betty krol - WaarBenJij.nu

Tioga pass

Blijf op de hoogte en volg betty

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Gisteren rond tienen vertrokken uit Mammoth Lakes. De meeste mensen waren al vertrokken. Vroeger vogels. Onderweg kwam ik langs de ingang van de Tioga pass. Oké, die afslag moest ik later op de dag hebben. Eerst op weg naar Bodie. Een verlaten stadje. Een Ghost town. Na aardig wat kilometers op de afgeslagen weg, hield de verharde weg op. Oh, zal ik dat wel doen met mijn huurautootje? Had de banden niet meeverzekerd. Maar ja, anders kom ik er niet. Dus toch maar doorgereden. Ongeveer een uurtje rond gelopen door het verlaten stadje. Dat hier echt mensen hebben gewoond. Gesproken over het in the  middle of niets  wonen. Hoe langer je rondloopt hoe meer je ziet. De bar van vroeger, een kerk, een school, een fabriek, arbeidershuisjes. Een aparte ervaring. Bedankt Fokje voor de tip.
Toen teruggereden en vlak voor de afslag door het Yosemite park nog maar wat gegeten. Wat een schitterende route over de Tioga road naar de andere kant van het park. Besneeuwde bergtoppen, her en der sneeuw  tussen de bomen, watervalletjes, meren, kabbelende stroompjes, woest stomende riviertjes, een bocht (oeps), vlinders, de omgeving is zo mooi dat het niet te beschrijven is. Geregeld stoppen om foto's te maken. De natuur is zo overweldigend, zoveel ruimte om je heen en het gevoel van vrijheid is fantastisch. Het is ongelofelijk dat er zulke overweldigende, ruige, mooie natuur bestaat op deze aardbol. Dan is.... laat maar. Het is een privelige om hier te mogen rijden. Hoe verder ik kwam verdween de sneeuw en kwam ik meer tussen de bomen. Onderweg af en toe de airco uit en de ramen open.  Opsnuiven dit gevoel. Wat een heerlijke rit gister. Was een lange dag en was best moe. Bij mijn overnachting plaats nog wat gegeten en gedronken. Ondertussen luisteren naar alle verhalen van de travellers om je heen. Prachtig.. Vandaag, dinsdag ga ik het park weer in. Er is zoveel te zien. Hoorde gister dat je wel één a twee weken nodig hebt zou je alles van het yosemite park willen zien. Zoveel wandelroutes er zijn. Dit park is een walhalla voor wandelaars, bergbeklimmers en rafters. Hoorde vanmorgen rond zes alweer mensen vertrekken. Het is eerst nog 40 km rijden naar de ingang van het park, dus ik zit mooi dichtbij. Verblijfplaats in het park is erg duur. Moet nu gaan..

• 08 Juni 2016 - 18:11

Aly:

Oh meissie wat een geweldige ervaring en heerlijk te lezen dat je zo kunt genieten.
    Liefs Aly en de rest. XXX